Wednesday 18 December 2013

Pengalaman Check-up buat X ke-2

Assalamualaikum semua..

Yuhuuuuuu lamanya xmengarang dalam blog aku nh..Rindu pulak rasa nak mencoret sepatah dua kata..hehe..Ni bukan sepatah dua kata dah nh, ni memang dah berkata-kata betul dah nh..Sorry la ya kawan2..hekhekhek..Pengalaman preggy sekarang nh alhamdulillah dah xde alahan apa2 dh..Cuma alahan sekarang nh asal lapar jer kena makan terus, walaupun dah makan pagi, masuk tengahari comform lapar balik, asal malam wajib kena makan, sebab tu kat meja aku macam2 makanan ada, asal lapar sikit makan, janji jangan buat muntah sudah..Kihkihkih..Kalau x makan tekak nh rasa loya2 asyik nk muntah jer..Dari asyik duk loya2, baik aku makan jer khenn..Janji berat badan x bertambah sangat..Kalau bertambah sikit2 tu normal la khen..hihihi..

 

     Check-up minggu lepas berat badan alhamdulillah 62.3 jer dari 1st check-up tuh 61.7 kilo..Sikit je naik beratkan..Alhamdulillah naik sikit jer berat walaupun kerjanya asyik makan jer..hihi..Tapi masalah hb kureng plk..Haishhhh xtau la nape tiba2 platlet darah xcantik pulak..So, terpaksa kena refer kt klinik p9 pulak, sebab klinik yang aku check-up kt klinik kesihatan p11 kelengkapan dia xcukup lengkap, so apa2 masalah dia akan refer pd klinik p9, tu satu kekurangan kt klinik p11, tapi cepat berbanding dengan klinik p9 yang lambat dan orang ramai, tu aku malas pergi situ...Haishhh..Apa2 masalah kena refer situ jugak..Pening arrrrrr..Semalam aku pergi klinik p9 untuk minum air gula dan ambik darah sebanyak 2x, tapi sebelum pergi klinik tu, malam tu aku kena start puasa dari pukul 10 malam sampai la ambik darah buat X ke2 baru aku boleh makan n minum seperti biasa.

 

        Ok aku cerita pengalaman minum air gula eh..(Sume orang pelik asal aku kena minum air gula awal sangat, macam diaorang dulu2, 7,8 bulan baru start minum, tapi xperla mana2 janji baby n mama dia sihat pun dah alhamdulillah dah..hihihi)..Lps nama aku dipanggil aku masuk untuk ambik darah buat x pertama lepas tu nurse suh minum air gula yang tersusun cantikkkkkkkkkkkkk jer atas meja..Aku dah rasa semacam dh time tuh tengok air2 gula kat situ..Sebelum aku ada la 2orang kakak time tuh tengah minum air gula. Aku tengok diaorang sambil minum sambil2 urut dada..Macam mana la aku nak minum nanti, aku cakap dalam hati jerla..Tawakal ajerla nh..Aku pun pergi la kt meja ambik satu gelas, nasib ada perasa blackcurrant lagi ko..hikhikhik..Rupanya air tu sejukkkkkkkkkkkkkkk jer..Sebelum tu kawan aku ada cerita dia cakap kalau minum air gula nanti kan kita puasa comfom2 dahaga kan, buat macam kita minum air masak, minum senafas jer.Aku pun angkat gelas terus minum dengan selambar..Alhamdulillah berjaya jugak aku habiskan air gula perasa blackcurrant tanpa rasa2 loya nak muntah..hihihi..Tapi selang setengah jam lepas tuh, rasa mual2 nk muntah sambil2 tunggu untuk ambik darah buat x ke-2..Ambik koooo..Haishhh nasib rasa je, xmuntah betul2..hihihi..

 

      Check-up untuk X ke-3 bulan1 pulak nanti, dengan scan sekali nak tau jantina boy or girl..Kalau la nampak dan baby xsorok tutttttttttttt dia kan..hikhikhik..Harap2 la dapat baby??????? Jeng..jeng..jeng...rahsia..Hihihi..Tapi kalau dapat boy or girl kitaorang xkisah pun, janji baby sihat2 ya..





p/s: Yang xsabar nak tau baby boy or girl..hihihi





No comments:

Post a Comment