Wednesday 23 May 2012

RINDU


Actually, aku nk crta rndu sngt2 pd kwn2 sek lma dlu..yerla, drpd sek rendah, sek maahad, smpai la mmbr2 UNISZA dlu..Kebanyakan kwn2 aku nh rmai dah kawen, yerla masing2 dh ada khidupan sndiri, aku jer yg blum lg..sedih kan??? dlu bercintan cintun bgai nak rakkkkk, tp last2 xkawen2 jgk..kdg2 teringin jgk mcm org lain rasakan, tp bnyk halangan n rintangan utk aku tempuhi selama nh smpai la skrg..Tp aper2 pon aku redha dgn segala ketentuannya..Mungkin ada hikmah yg tersurat n tersirat yg aku xtau..aku mesti percaya kerana jnji ALLAH itu pasti..(nak nangis nh, tp aku tahan jer..)


Sebenarnya aku nk cerita pasal aku terasa ati ngn mmbr aku sorg nh, lps aku tunang nh, dia mcm marah kt aku sbb xg tau dia..Aku bukannya xnk g tau sape2, or sorok2 bnda baik ni kan, just family n sedara mara terdekat jer raikan, tp dia tuduh aku mcm2..nk rhsia pd dia la, etc..dlu kami baik jer, tp disebabkan tu, smpai skrg hbungan aku ngn dia jd renggang..Mgkn salah aku sbb xg tau dia awal2..OK2..Aku mngalah, salah aku OK???? Puasati??? Aku sedih sngt2 bkn aper sbb ms aku bljar KUSZA dlu, msa aku sakit, dia la yg bnyk tolong jga aku selama tu, smpaikan aku terbaring 3hr ngn xmkn n xminum, mandi pon trpksa kwn aku mandikan, nk g toilet kna papahkan, hnya muntah kuar air sbbnya aku food poisoning ms tu..nk g hospital msukkan air, diaorg yg bnyk tlg aku n temankan aku..smpaikan nangis2 sakit nk msukkan air, yerla org mnja kan xsakit jd sakit, tp ni aku mmg xtipu, mmg sakit gila2 tme msukkan air dlm badan, 2botol aku..rasa nk pngsan tu..tp utk kbaikan, aku pasrah jer..pernah x korg rasa sume tu??? dh la, 3hr lg nk final exam, aku rsa tme tu mmg xde harapan utk aku hidup..klu aku repeat paper skali pon tme tu aku redha ya allah..Tp Alhmdulillah, berkat doa kwn2 n ketabahan diriku sndiri, akhirnya aku berjaya duduki smua paper dgn tenang. Aku siap pesan dkt mmbr aku sorg nh, klu btul2 aku xde atas muka bumi nh lg, tlg sedekahkan al-fatihah kt aku, smpai mcm tu aku p k ok...smpaikn dia sedih merajuk n nangis sma2 ngn aku ckp mcm tu..Aku bkn sj2 nk g tau mcm tu, tp aku mmg xlarat sngt2..hnya aku n ALLAH jer tahu saat itu..berat bdn aku tme tu trun 3kilo okeh drpd 47...


Tp aku sedih jgk, kdg2 tme berksmpatan blik kg, aku xsmpat nk jmpa ngn diaorg sume, lg la bertmbh renggang antara kami..bkn aku xrndu korg sume aku rndu sngt2, bkn aku xhrgai sgla pngorbnan n penat lelah korg mnjga aku ms aku sakit, aku hrgai sngt2..Tp masa n ksmpatan utk kita bersua xmengizinkan..TQ sahabat, kamu la shbt baikku dunia akhirat..segala jsa baik kalian hnya ALLAH subhanahuwata'ala jer dpt membalasnya..smpai skrg aku igt jsa kalian smua..(Hutang emas blh dibayar, hutang budi dibawa mati) :( 


Aku xsuka sngt2 bila ada kwn2 kecik ati ngn aku, kta mcm2, mnyampaikan berita yg kurang enak aku dgr, bila aku msj xbls, bila aku call xangkat, susah sngt ker nk jwb or sms aku nh..Sorry to say klu slma nh aku bnyk menggangu hdup korg sume sbb niat aku biar kita berkwn smpai mati jgn kita berkwn stkat ini shja..Air dicincang xkn putus, erti sebuah persahabatan itu pnting.. Pernah tak anda bayangkan jika berada ditempat aku?Apa perasaan yang mungkin anda rasa??Tolong jangan hanya tahu berkata-kata dan cakap ikut sedap mulut..Please think first before you judge us..Make sure you very know what u say..


Bila aku sedih, comform aku akn menangis..bila aku nangisaku rasa puas..mmg org kta bila kta nangis kita akan tenang, betul...tp lma2, asyk p k bnda sma jer dlm kpala otak nh, aku yg sakit..Ya ALLAH, 




Ni la kwn aku ms KUSZA dlu tme susah or sng..


ni ema, ckgu j-qaf kt klantan-i miss u ma



ni mira, ckgu j-qaf kt rawang-i miss u ya




Ada sorg lg kwn aku, tp xde gmbr dia la plk..hurrmm..



tme bljar dlu kurus gila aku kan, ngn muka pucat jer, mklumla tme sakit nh..hehehehe..




ok bile dh krja, kmbali normal..hihihi..beza muka ms bljar or bkrja..hihihi..




ni la geng2 perintis merintis..rndu sngt2 pd korg smua tau..ada yg dh kwen, ada ank dah pon, tunangan org mhupun yg msih mncari calon..hihihi..good luck smua..








 p/s: Aku syg kwn2 aku semua dunia akhirat..xde dndam antara kita..


No comments:

Post a Comment