Wednesday 3 October 2012

BERIBU SESALAN

Kenapa kau hadir dalam hidupku di saat2 aku sedang mengecapi kebahagiaan, sedangkan selama ini aku yg membuat mu derita??
Kenapa kau hadir dalam hidupku di saat2 aku dapat padamkan segalanya setelah sekian lama??
Kenapa kau hadir dalam diriku utk memberi lebih tekanan lagi??
Kenapa dan Kenapa???
Cukuplah aper yg aku dapat selama nh..Cukuplah selama nh aku banyak tersiksa..Hanya airmata yang mampu berkongsi segala kesedihanku ini..Pada saper lg utk aku mengadu semua ini, kalau bukan pada mu ya rabbi..Nak mengadu pada suamiku, lg la aku xsmpai hati sedangkan bnyk lagi benda yg nak dia fikirkan ngn masalah pertukaran tmpt kerja nh..Aku xnk kusutkan lagi keadaan...Aperla nasib!!!!
Ya Allah, kenapa aku harus berperasaan begini..Aku hanya insan biasa yang xmampu utk melawan segala perasaan dan hawa nafsu mu ini..Sebelum ajal tiba, selagi itulah kita akan diuji dan sentiasa diuji..Nak diluah mati emak, nak ditelan mati bapak..


Bismillahirrahmanir'rahim...
Ya Allah, Padamu lah aku meminta n padamu jualah yg memberi segala2nya..
Lapangkanlah dada hati hambu ini Ya Allah..



La tahzan..Innallah ha ma ana
Janganlah menangis jika tidak tercapai  cita-cita. Bukankah Allah yang telah menentukannya.

Janganlah menangis kerana cinta tidak berbalas, mungkin dia bukanlah jodoh yang Allah tetapkan.

Janganlah menangis jika gagal dalam peperiksaan.Mungkin kita kurang membuat persediaan.

Janganlah menangis kalo wang kita hilang di jalanan sebab mungkin kita kurang bersedekah dan buat amalan.

“Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, sesungguhnya yang berputus asa itu adalah mereka yang kafir” (Surah Yusuf Ayat 87)



MAAFKAN AKU @ SHIEDA @

Setelah kau Pergi
Tinggallah aku sendiri
Baru ku sedar
Semua Pengorbananmu (kini semuanya tinggal kenangan)

Selama ini ku xpeduli
Ku persiakan hidup mu
Keegoan Ku Ini
Memakan Diri (mmg aku akui, kini ego aku selama nh tlh memakan diri sndiri, allah maha kaya)

Tuhan Tolonglah Kurindu Dia
Kembalikanlah
Asmara Cinta
Mekar Sewangi Dulu

Ku Harap Engkau
Maafkanlah Diri Ku
Aku Bersalah Mempermainkan Mu
Hingga Membuat Kau Sengsara

**Berilah Peluang
Untuk Kali Kedua
Akan Ku Buktikan
Kasih Dan Sayangku
Terhadap Mu

Mengapa Dulu
Kau Hancurkan Hati Ini
Mengapa Engkau
Tak Serius Dalam Cinta

Kenapa Kini Baru
Engkau Menyesalinya
Sedangkan Aku Kini
Telah Dimiliki



Suka sangat dengar lagu nh, tiap2 mlm sblm tido wajib pasang lagu nh..sobs..sobs..sobs.. :(


+++++ bila aku sedih, pada blog la aku luahkan..nk mngadu pd hubby xsmpai hati sbbnya dia pon bnyk mslh pasal prtukaran kerja nh..xperlh, lebih selasa hidup begini lg..Tq ALLAH..
Benar bak kata pepatah, xselamanya kita d atas, ada kalanya kita d bawah..Begitulah hitam putih dalam kehidupan ku skrg..







No comments:

Post a Comment