Tuesday 25 September 2012

--RESIGN--


Sambil ngah santai2 jp pg td, tiba2 ''tersentap'' kejap mak nok!!!!...Fuhhhhh..Mmg membahang smpai ke telinga lah terasanya, nasib baik aku smpat mngucap bnyk2 tadi..Xpasal2 aku yg kna msuk mengadap n menjawab td..Huh, sentappppp kejap..Dh la ngn gaji hr nh baru dpt kot, 25hb, mngalahkan aku nh krja ngn ''gment''..Mmg hari nh hari utk aku sentap jer..


Ok berbalik pd entry aku ptg nh, aku ngh fikir2 bilakah ms yg sesuai utk aku nk resign nh??? Aku mmg ngh berfikir skrg nh, sbbnya tetiba td abg aku msj g tau, cm ni msjnya, ''salam syg, abg kena tukar dekat jempol la, jauhnyaaaaaaa...''...Aku sentap jab baca msj..and then aku reply, ''bila kna pindah abg''...Hubby..'' 1/10/2012..Nnt abg cerita...Aku: @#@###$$$$$$....terus sentap jab bc msj... Maknanya, mggu dpn lah kan????, lagi beberapa hari lg hubby aku akan ke sana...So aku mcm mana???? Xkn la aku nk PJJ lg ngn suami terchentaaaa aku..Seriously, klu putrjya-seremban ok lg aku blh terima ngn keadaan mcm nh skrg, tp ni jempoooool kot, jauhhhhh gila kotttttt..Sedih...sedih..


Ok, skrg nh, aku ngh usaha pujuk hubby aku nak berenti, n so blhla aku ikut dia skali nnt..So xpayahla kami berjauhan lg mcm nh..Aku faham keadaan dia sblm2 nh, kurg2nya kalau aku krja xla aku boring kt umh sorg2 mmandangkan dia krja shift, kurg2nya dptla mmbantu dia serba sedikit..Aper2 brg aku nk bli xpayah mintak ngn dia, sbb duit hubby, duit aku jgk, duit aku, duit aku jerrrrr....hehehehe...Bkn aku yg cakap, hubby aku yg cakap ok!!!! Tpppppppp klu dah mcm nh rupanya, mmg aku xsnggup lah..Harap2 la hubby aku bg aku berenti krja...Sobss..sobs..sobs..Aminnnnn!!!!!!




p/s: myb lps nh klu aku xde mmg korg lg suka kan!!! bertepuk sorak bagai lg kot..Sabar..sabar..sabar..




6 comments:

  1. skang ni k.cik duk mana?hubby keje kt mana?kalo keje swasta xde mslh nk benti..kalo gov rugi la kan..

    ReplyDelete
  2. skrg nh k.cik still krja kt putrjya ag, abg krja kt jpj pedas..dkt senawang..weeknd baru ktaorg jmpa..

    tu lah, mslhnya abg k.cik xbg berenti..ni dah kna jauh mcm nh, mmg kna berenti jgkla jwbnya..klu krja gov mmg k.cik pikir 2,3x nk berenti, ni krja swasta mmg xnk pikir dah..

    ReplyDelete
  3. hm k.cik nk benti dah? huhu..btul tu t jauh susah..nanti cari la keje pape kat jempol tu..ok pe..hehe..

    ReplyDelete
  4. ala..kalo k.cik benti susa nk jmpe kte nk jmpe ag..huhu...
    xpe2.. demi suami terchenta k.cik.. kte benarkan resign..haha..

    ReplyDelete
  5. Miss Hidy: tu lar, igt pon mcm tu jgk..jauhhhh dh la pdalaman jempol tu..mmg klu blh xnk pi ar..sobs..sobs..sobs..
    ** mmg xtertanggung sakit ati ni dah...mmg dah bernanah thn lma2 mcm nh..


    to blackhearty: tq so much mimah cz faham keadaan org yg dh berumahtngga nh..hihi..ala, nnt senang2 korg turun la lepak kt n9 nh..jom lepak kt PD reramai..

    ReplyDelete