Monday 18 February 2013

Terkongkong vs Dikongkong

Salam dan selamat petang kawan2 semua..

Waaaaaaaaaaaaa..kt luar hujan bukan main lebatnya, mata pulak mengantuk time2 nh, perut pulak berkeroncong untuk diisi..Hewhewhew..Sabar2, balik kejap lagi kita bantai makan puas2 ya my baby perut..Hehehe..

Sebenarnya aku nak share kat sini cerita pasal member kitaorg sorang nh.Kenapa lah manusia cepat sangat berubah dan cepat sangat mudah lupa diri ya.Benarlah kata pepatah..''Melayu Mudah Lupa''.Masa bercinta memang manis dibibir, tapi bila dah berkahwin, punya anak semuanya berubah.Segala pergerakan dan aktiviti semuanya terbatas.Hendak lepak dengan kawan2 lama pun xboleh lama2, asyik call n mesej tanya lambat lagi ke nak balik, nak jadi macam orang bujang ker? Adoooi ayat bukannya main pedas lagi..Menusuk qolbu..Bukannya dengan orang lain, tapi kawan2 baik sendiri kot, tapiiiiiiiiiiii kalau dia ada sekali xper, kalau dia xde no..no..no..no..cemburu wei cemburu..xkan tu pun xboleh kot.Kenapa semua ini boleh berlaku? Adakah disebabkan faktor cemburu atau perangai semulajadi manusia.

Masa diaorg mula2 couple sampaila bertunang, dan sampaila peringkat terakhir iaitu berkahwin ada sahaja benda berubah pada mereka sedikit demi sedikit.(Hubby selalu pesan supaya jangan ikut perangai orang..Insha Allah x abg) Xtahulah kenapa sifat seorang wanita nah terlalu cepat sensitif tanpa dapat dikawal.Aku pun wanita jugak, tapi xla secemburu n sesensitif itu.Serius aku cakap, kesian memang kesian pun ada pada mereka nh, tapi ape boleh kami buat melainkan hanya mampu mendengar dan melihat dari jauh sahaja.Setiap masa dan saat kami sentiasa berdoa moga2 mereka sentiasa bahagia dan kekal sampai hujung nyawa.Hentahlah, kadang2 aku sendiri pun xfaham dengan isteri dia nh, aku memang rapat dengan wife dia, bila kitaorg sembang ok jer dia, tapi bila dengan suami dia, ada sahaja benda yang xkena.Xkisahlah samada benda tu kecik or besar, mereka akan bermasam muka berhari2..(Korang boleh x macam tu..duduk 1bumbung tanpa bercakap or bertegur sapa.) Kalau aku lah kan, buat salah sikit kot dengan hubby, xboleh tido dan duduk diam wei, rasa bersalah sangat2.Cepat2 mintak maaf, tapi mereka ini lain lah..Hello, korang bukan kawan or sahabat okeh, tapi suami isteri..Dah besar panjang boleh fikir sendiri..Aku malas nak cakap banyak sebab mereka2 ini lebih tua daripada aku, so pandai2la fikir dengan sewaras2nya.Last2 terpaksa la si suami mengalah.Adoooooi ape punya bini la macam tu.Sanggup buat suami sendiri macam tu.Kalau la aku jadi suami dia, awal2 lagi aku dah tinggalkan dia, bukan sekali dua, tapi dah berkali2 wei.Lelaki mana boleh tahan dengan perangai mengada2 dia tuh.Tapi dia nh xpernah bersyukur dengan pemberian dan jodoh yang Allah berikan padanya..

Bila turn balik kg 1 hal, awal2 sampai sah2 rumah bini dia dulu yang nak terjah, lepas2 tu la baru balik rumah belah laki nh.Kalau balik lama2 xper jugak, ni duduk 1hari pun dah bising, apatah lagi stay 2,3 hari kt rumah laki dia..Adoooooi bertimbang rasa la sikit kot.Kena la terima seadanya.Family dia pun kena la buat macam family kita sendiri.Nasib la dapat sama2 negeri, kalau lain2 negeri, aku rasa sah2 xbalik langsung kot rumah family laki dia.Bukannya selalu boleh balik kg, jarang2 je pun, so kena la berlaku adil.Part tu memang aku xfaham..

- skrg nh mmbr kitaorg tengah buat pertukaran kerja, samada Sabah or Sarawak.Dia suh kami doakan moga2 pertukarannya cepat dapat bertukar kesana..Motif ingin bertukar??? Tekanan daripada family isteri sendiri.Sedih bila berlaku pada kawan baik sendiri, tapi hanya mampu menjadi pendengar setia sahaja tanpa dapat memberi ape2 bantuan..So sorry my bro..

No comments:

Post a Comment