Wednesday 26 December 2012

Jalan-jalan Cari Makan d' limau nipis bangi

Salam semua...
Harrrrr bukan main pnjg berjela tajuknya kan..hehehe..Bkn aper saja nk berkongsi cerita kami mkn2 d' limau nipis kt bangi semalam..Hari tuh pernah ajak hubby mkn kt sini, sekali xigt jln, so mkn kt tmpt lain..sobs..sobs..2bln lps ada exam kt sapura the mines, lps exam tuh ajak kakak mkn kt sini utk tunjuk jln skali, len x blh pegi lg..Memandangkan smlm cuti krismas kan, so kami decide nk keluar beli barang ckt dan sama sekali mkn lunch kt luar..Asyik makan jer kerjanya kan, mana xnaik berat badan kan..Korg percaya x berat badan saya sekarang dh 55kg???? OMG..OMG..OMG...Xpernah2 wei aku seberat itu sblm2 nh..Atooooi..Tp xperlah jnji aku cht n sentiasa bahagia pon dah cukup alhmdulillah dah bagi aku..Jnji aku dapat jaga n kawal pemakanan aku sentiasa, insyallah..Ekekekeke..Ok jom tngk aper yg ada.....

kedai ni sederet dgn lot2 kedai..berhadapan dgn pkns bangi..Miss naimah n midah, ni la tmptnya..hari tu pegi xigt jln..sorry..hehehe..so lps nh blhla kita pegi mkn ya.. 

ikan cencaru bakar n ikan pari pon ada..semestinya lah aku pilih cencaru bakar..harga tertulis kt pingggan tu
pelbagai jenis ulaman pon ada..aku mmg suka ulam2 nh..
mcm2 masakan ada..semua sedap2..

inilah air yg dikatakan famous amous kt cni..limau nipis ice-blended+1scoop aiskrim vanilla n jelly buatan sndiri
 
ape yg boleh saya katekn?? lunch mmg sesuai sgt 
tok makan bg korang suke ikan bakar, sotong bakar ke...Masa saya sampai dlm kul3 mcm tuh, masih bnyk lg lauk pauk n org ramai baru sampai..
pilihan pun byk..dan yg selalu menjadi pilihan org dtg ke sini ialah
 kerana air sepecial tu...tp bg saya mmg special pon..sodap ajo airnya...heheh...Dulu 1kedai jer, skrg dah bukak 2kedai okeh..Tngk betapa majunya restoran ini n betapa ramainya org makan kt sana..ish..ish..ish..pekerjanya pon ramai..
owh ye setahu saya die ade juga menyediakan
 masakan panas..sebab kedai nie bukak smpai tgh mlm ok..
waktu alamat n operasi
ini alamat dia ya..malas nk taip..
Nasi putih 2
Ikan cencaru bakar yg besar
Ayam goreng berempah 2ketul
Ulam2an n sayur2an
Tea O Ice, Sirap limau n limau nipis ice-blended
Total: rm 17.50..caya x? see, murah sngt2kan..hehehe..
 
suasana: okeylah tp ruang agak kecik..kalau mase ramai org kene bersempit-sempit...tp benda nie berlaku pada waktu lunch shj

harga: sederhana harga kl..sendiri paham la kn..tp mmg berbaloi2 murah la kalau nk dibandingkan dgn harga kt putrajaya nh..mknn xsedap mana tp mahal..haaaissh..

kemudahan: wifi di sediakan

makanan: semuanya sodap2 dimakan

servis:mmg terbaik lah..

So aper korg tunggu lg, sila jengah2 ke tempat ini ya kwn2..selamat mencuba..mmg xrugilah...hehehe..
 

1 comment:

  1. Assalamualaikum.. Untuk maklumat lanjut yang terkini mengenai Restoran D'Limau Nipis sila lawati www.limaunipis.com.my atau http://blog.limaunipis.com.my atau Facebook Restoran D'limau Nipis. terima kasih....

    ReplyDelete